Retur- & Återbetalningspolicy
Genom att göra en beställning via Tassfavoriten godkänner du villkoren nedan. Vi anger dessa policyer för att säkerställa att du är fullt medveten om våra återbetalnings- och returmetoder och procedurer.
A. 14 DAGARS ÅNGERRÄTT
Vi har 14 dagars ångerrätt, vilket innebär att du har 14 dagar på dig att begära en retur efter att du mottagit din beställning. För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, alltså helt oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köp-beviset.
B. RETURPROCESS
För att starta en retur ska du kontakta oss på Tassfavoritensverige@gmail.com. Du som köpare står för frakten och vi kommer att tillämpa en administrativ avgift på 99 kr. Du behöver även fylla i en ångerblankett från Konsumentverket. När din retur accepteras skickar vi dig instruktioner om hur och var du ska skicka ditt paket. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att accepteras.
Så snart din retur har hanterats kommer återbetalningen skickas till samma betalningsmetod du valde för din beställning. Pengarna kommer att synas på ditt bankkonto inom 1-3 dagar.
Undantag från ångerrätten pga hygieniska skäl:
- Underkläder
- Shapewear
C. SKADAD OCH FEL PRODUKTER ELLER FRÅGOR
Vänligen inspektera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du får fel vara så att vi kan utvärdera problemet och rätta till det.
För att returnera din produkt bör du kontakta vår mail.
Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera.
D. UTBYTEN
Vi byter endast produkter som är skadade, fel produkt eller defekt. Om du behöver byta en vara, kontakta oss på Tassfavoritensverige@gmail.com.
E. ÅTERBETALNINGAR
Vi kommer att meddela dig när vi har tagit emot och inspekterat din retur och meddelar dig om återbetalningen godkändes eller inte. Om det godkänns får du automatiskt en återbetalning med din ursprungliga betalningsmetod. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller ditt kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också.
F. EJ UTHÄMTADE PAKET
Vi står ej för återbetalningar på paket som inte hämtas inom 12 dagar. Det är kundens ansvar när varan väl kommit fram.
G. ÅNGERRÄTT UNDER LEVERANS
Om du ångrar ditt köp måste du höra av dig senast 24 timmar efter din beställning är lagd. Vi kan tyvärr inte avbryta en beställning när den väl är skickad eftersom vi står för alla fraktkostnader från vårat lager till kunden. Om du vill returnera produkten måste du först ta emot den och sedan göra returprocessen.
H. RETURADRESS
Alla returer skickas till vårt returlager i Sverige.